CooBoo Komiks LGBT Recenze Srdcerváči

Recenze: Srdcerváči – kniha 5. (Srdcerváči 5)

Předposlední díl komiksové série Srdcerváči je hit začátku letošního roku!

Je to ani ne pár týdnů, co jsem během několika dnů přečetl první čtyři dílů Srdcerváčů a okamžitě jsem si tuhle sérii zamiloval. Recenzi na první čtyři díly najdete ZDE.

Příběh Nicka a Charlieho a jejich začínající lásky už před několika lety obletěl svět, čtvrtý díl se zabýval hodně tématem poruch příjmu potravy a pátý na to navázal zase dalšími tématy. Těmi hlavními je volba univerzity a případná rizika vztahu na dálku a také první sexuální zkušenost. Myslím si, že moc víc k samotnému příběhu a tématu netřeba dodávat, protože samotná kniha pokrývá relativně krátký časový úsek.

Kresby Alice Oseman jsou v kombinaci s lehce srozumitelným příběhem ideální kombinací, která nemusí být pouze pro mladší čtenáře, myslím si, že si v příběhu Srdcerváčů najde to své i dospělý. Ostatně každý máme v sobě to malé dítě nebo nějaké mladší já, které si právě takovéhle příběhy dokáže užít nejvíce. I překlad Romany Bičíkové je bezchybný a hlavně krásně plynule navazuje na předchozí díly komiksu a zachovává si i některé prvky moderní mluvy mladých.

Jedinou nevýhodu tak vidím v tom, že je příběh stále ještě otevřený a na poslední (šestý) komiks si musíme ještě počkat. Čekání si ale můžeme zkrátit novelami Letos v zimě nebo Nick a Charlie nebo také samostatným románem Solitaire, kde je v hlavní roli Charlieho sestra Tori. A aby toho náhodou nebylo málo, tak ještě v letošním roce vydá nakladatelství CooBoo další příběh ze série Srdcerváčů s názvem Radio Silence. Fanoušci Alice Oseman a série Srdcerváči tak rozhodně ještě mají dost, na co se těšit. V létě nás totiž čeká třetí série seriálové verze Srdcerváčů na Netflixu.

Název: Srdcerváči: Kniha 5.
Původní název: Heartstopper: Volume Five
Autor: Alice Oseman