Baronet Him LGBT Recenze

Recenze: On (Him 1)

Jaký je první díl žhavé hokejové queer romantiky od autorského dua Sarina Bowen a Elle Kennedy?

Příběh Wese a Jamieho nám autorky předkládají, když se na vysokoškolském hokejovém turnaji setkají při jednom z posledních zápasů hokejové sezóny. Roky se neviděli, i když dříve spolu trávili každé léto na hokejovém táboře Elity. Tohle setkání tak je docela napjaté, protože když se viděli naposledy, nebylo mezi nimi všechno vyjasněné. K čemuž tedy dostanou příležitost nyní. A tak se stane, že se ještě naposledy setkají na letním táboře po skončení vysoké a než nastoupí oba do profesionálních hokejových týmů v NHL v Torontu a Detroitu. Na táboře Elity budou trénovat mladší žáky a jde jim to docela dobře. Kromě trénování si však mezi sebou musí vyříkat, co se stalo v minulosti a jak s tím můžou fungovat nyní. A to celé nebude jen tak snadné. Protože to také může změnit jejich plány do budoucna a ovlivnit i jejich hokejové kariéry.

Připadal jsem si jako had, co podstrkuje Evě jablko. Nebo spíš banán.

I když se může zdát, že nastínění děje v předchozím odstavci prozrazuje až moc, opak je pravdou, ve výsledku se většinu toho dozvíte během několika úvodních kapitol a pak už jen čekáte, co se bude ve zbytku léta a po něm odehrávat dál. Netuším, jak Sarina a Elle měly tohle psaní rozdělené, ale pokud každá psala kapitoly za jednoho z kluků, troufám si tvrdit, že to na výsledku není nijak poznat a klidně bych si troufnul říct, že to celé psala jedna a ta samá autorka. Předem musím varovat, že některé žhavé (čti erotické) scény jsou popisované opravdu do detailů, takže nedoporučuji tuhle knihu nikomu mladšímu cca 15-16 let. Ale k ději a oběma klukům se to hodí a myslím si, že to má hlavu i patu a není to jen lacině doplněné pro efekt či umělou senzaci. V podstatě si umím představit, že by se něco takového klidně mohlo stát.

Naše ústa do sebe dokonale zapadají. Kdykoli se políbíme, zamiluju se do něj ještě víc, a sex ani chtíč za to nemůže. Jen on. Jeho blízkost a jeho vůně a to, jak mě dokáže uklidnit.

„Potřeboval jsem si pár věcí ujasnit.“
Odfrknu si. „Tak ujasnit, jo?“ Ukážu na jeho nepřehlédnutelnou erekci.
Rty mu zacukají. „Můj pták a já jsme dospěli ke shodě.“
„Jo? A to k jaký?“ zeptám se zvědavě.
Pokrčí rameny. „Oběma se nám líbíš.“

O překlad se postarala Zuzana Ľalíková, která u Baronetu má s překladem tohoto žánru bohaté zkušenosti a je to poznat. Nic nepůsobí krkolomně nebo neptatřičně, akorát pokud jste třeba na některá slova či fráze, která se pojí s erotikou, zvyklí více v angličtině, může vás překvapit, když o tom čtete v češtině. Ale pokud se dokážete přenést přes tenhle fakt, pak se vám dostane skvělé čtení se zajímavým romantickým příběhem, který je okořeněný erotickými scénami. A ačkoliv se jedná primárně o queer erotiku, dočkáte se i drobných náznaků něčeho jiného. Jak čtete dál a dál, tak vše prožíváte s Wesem i Jamiem a vždy v jejich kapitolách můžete porovnat, jak emočně vypjaté scény vnímá každý z nich odlišně, protože každý z nich má jiné rodinné zázemí i životní zkušenosti. A to je to, co mi na téhle knize přijde tak zajímavé.

„Celý život jsem se snažil vyčnívat z davu. Klidně bych mohl oznámit, že chci zbytek života strávit jako transsexuální upíří yetti, a oni by mi na to řekli akorát: ‚Ach, Jamie, to je tak hezký.‘“

Trochu si říkám, co mi vlastně bránilo tuhle knížku přečíst už před několika lety, protože pokud si to pamatuji správně, pořídil jsem si ji společně s pokračováním již na jaře roku 2020 během první vlny covidu a od té doby mi ležela v knihovně nepřečtená. Možná jsem měl strach začít číst tyhle queer erotické/romantické knížky, protože jsem se bál, že budou až moc žhavé. Což nepopírám, opravdu je to žhavé, ale musím neskromně přiznat, že přesně takové čtení mě baví. A proto jsem rád, že okamžitě po dočtení knihy On můžu s Wesem a Jamiem strávit ještě více času u pokračování s názvem My. A pokud ani potom nebudu mít dost, ještě mám knížku Přísně tajné od stejné autorské dvojice. A Sarina Bowen pak ještě napsala další takové tituly, z nichž v češtině vyšla série The Ivy Years, z níž je pouze jeden díl s queer tématikou. Díky knize On ale vím zcela určitě, že i k ní se postupem času propracuji a možná se do tohoto žánru ponořím i v angličtině, kde jsem zatím byl více na straně té romantické queer literatury než u té žhavější erotiky. Závěrem tak snad lze říct jedině to, že pokud váháte, vyzkoušejte to a sami uvidíte, jestli vám tenhle styl sedne nebo ne. Mně rozhodně sedí skvěle a mám pocit, jako by ve mě probudil nějakou vnitřní skrytou stránku, o které jsem dosud netušil. A jelikož je série Him v současné době beznadějně rozprodaná, tak vás určitě potěší informace, že se nakladatelství Baronet chystá udělat druhé vydání, aby i další čtenáři a čtenářky mohli poznat kouzlo světa hokejistů Wese a Jamieho, které mnozí znají pod jménem Wesmie.

Název: On (Him 1)
Původní název: Him #1: Him
Autor: Sarina Bowen & Elle Kennedy