Baronet Him LGBT Recenze

Recenze: My (Him 2)

Nebylo proč otálet, takže hned po knize On jsem pokračoval druhým dílem s názvem My.

Rozhodně zde budou možné spoilery pro ty, kdo knihu My ještě nečetli, takže v tom případě vás odkážu na recenzi na první díl ze série Him – knihu On.

V druhém díle pokračuje autorské duo Sarina Bowen a Elle Kennedy téměř tam, kde první díl skončil. Wes a Jamie se přestěhovali do Toronta, Wes se postupně sžívá s novou rolí vycházející hvězdy profesionálního týmu v NHL, zatímco Jamie se té své vzdal a místo toho šel trénovat juniory, což ho naplňuje. Jenže Wes si nepřeje, aby se o něm vědělo, že je gay a že žije s mužem, proto svůj tah před novináři a veřejnosti tají. Což by bylo mnohem snazší, kdyby se k nim do stejného domu nepřestěhoval Wesův spoluhráč Blake. Tím se vše začíná samozřejmě komplikovat.

„Jsi nějaký tajemný. Fajn, definuj divný. Myslíš to jako něco fyzicky divnýho? Jste právě teď v sado maso klubu? Přidali jste se k cirkusu?“
Protočím panenky. „Ano, Jessiko, přidali jsme se k cirkusu. Wes trénuje tuleně a já jezdím na medvědovi. Bydlíme s vousatou dámou a chlapem, co polyká meče.“
„To je nějaký gay eufemismus? Polykání mečů?“

Více asi netřeba dodávat, opět na vás čekají žhavé scény, kterých ale není tolik, jako v prvním díle a zde toto téma ustupuje trochu do pozadí a autorky se mnohem více soustředí na  vztah mezi hlavními hrdiny a na komplikace, které musí prožívat a že jich rozhodně není málo. Střídání kapitol z pohledu Wese a Jamieho také rozhodně přidává na dynamice celé knihy, ale zde se častěji stává, že máme několik kapitol za sebou z pohledu jednoho, aby pak přišla delší část popsaná očima toho druhého.

Co se překladu týče, tak zde se nic nezměnilo a opět překládala stejně jako první díl Zuzana Ľalíková. Kniha se četla úplně sama, stejně jako předchozí díl, vlastně jsem měl pocit, jako bych četl jednu knížku jen rozdělenou na dvě části. Jelikož mi to prostě nedalo a musím vědět, co bylo dál, tak už mám na cestě novelu, kterou autorky napsaly jako zakončení této série. Novela Epic v angličtině by mi měla dorazit po Vánocích, ale možná se to stihne ještě před svátky, uvidíme. Každopádně to není jediná kniha, kde se s Wesem a Jamiem setkáváme. Ještě první díl Hodnej kluk z volně navazující série WAGs o hokejistech z Wesova torontského týmu popisuje alespoň částečně další osudy Wese a Jamieho, i když jen jako vedlejších postav, protože pozornost je zaměřena na Jamieho sestru Jess a na Wesova spoluhráče Blakea. Tohle všechno si určitě dříve či později přečtu a i zde na tyto knihy najdete recenzi. Zatím tak mohu říct jedině to, že jsem rád, že jsem se konečně k téhle sérii dokopal a rozhodně se řadí mezi mé TOP knihy letošního roku. Jak jsem již připomínal v recenzi na knihu On, nakladatelství Baronet chystá tuto úspěšnou a žádanou sérii k druhému vydání, takže pokud ji ještě doma nemáte, rozhodně se máte na co těšit.

Název: My (Him 2)
Původní název: Him #2: Us
Autor: Sarina Bowen & Elle Kennedy