Dobrodružné Fantasy Jota Nadpřirozené vyšetřování Recenze

Recenze: Amari a Velká hra (Nadpřirozené vyšetřování 2)

Amari Petersová se k nám vrací v pokračování svých dobrodružství na Úřadu pro nadpřirozené záležitosti.

Pokud jste zatím Amari Petersovou, hrdinku knižní série Nadpřirozené vyšetřování od B.B. Alstona, nepoznali, tak vám doporučuji začít prvním dílem série. Jmenuje se Amari a Noční bratři a recenzi na něj najdete ZDE. V této recenzi se tak mohou objevit lehké spoilery prvního dílu, proto raději nečtěte dál, pokud za sebou nemáte první díl, který ale také doporučuji.

Amari čeká po loňské stáži na Úřadu pro nadpřirozené záležitosti první léto jako mladší agentku, ale nebude to mít vůbec lehké. Po odhalení, že je čarodějka, se zdá, že se možná na Úřad letos vůbec nedostane, protože dojde k záhadnému zamrznutí času v sídle Organizace nadpřirozených národů. A tím se rozjíždí velké pátrání po tom, kdo za tímto aktem stojí a to by nebyla Amari, aby se všemu nesnažila přijít na kloub. Ještě že má k ruce svou nejlepší kamarádku Elsie Rodriguezovou, neskutečně chytrou drakodlačici. Podaří se jim společně tuhle záhadu vyřešit?

„Kdo je ředitel Kdypack?“
„Vede Odbor řízení času,“ odpoví Arthur. „Jeho dochvilnost se rozvinula ve věčnost, takže je mu asi sto padesát let, ale vypadá sotva na čtyřicet.“

Celý příběh je vyprávěn Amari, tedy ich formou, a my se tak můžeme lépe vžít do její situace. Kapitoly nejsou extrémně dlouhé, takže čtení jde úplně samo, čemuž zcela jistě také pomáhá překlad Anny Formánkové, která již má na starosti první díl. Nemusíte se tak bát, že by zde byly nějaké problémy s terminologií, kterou si zavedla v prvním dílu ze série. V knize kromě starých známých najdeme i spoustu nových postav, ale nejedná se o nic, co by bylo komplikací při čtení. Pokud máte rádi vizuální stránku, pak určitě oceníte, že i druhý díl ilustroval Godwin Akpan. Jeho ilustrace najdete na obálce i u jednotlivých kapitol. Pár ilustrací pak najdete přiložených i zde u recenze, pochází přímo z propagačních materiálů nakladatelství Jota, kterému touto cestou děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.

Dokonce i na tu dálku vidím Fionin obrovský zásnubní prsten. Kolik asi zástupci ředitele vydělávají? Agent Magnus ve vzduchu omylem šlápne Fioně na špičku a přestanou tančit.
Fiona se zazubí a zatahá Magnuse za vousy. „Jsou tam jen dvě otočky, ne tři, ty moje roztomilý nemehlo.“

Velkým překvapením pro mě bylo, že se nestalo to, co u většiny trilogií či vícedílných sérií – tedy že by byl druhý díl výplní před závěrečnou knihou. Vlastně mám pocit, že Amari a Velká hra byla o kousek lepší než Amari a Noční bratři. Zatímco v prvním díle jsme poznávali Amari a nový svět, do kterého se jí otevřely dveře, tohle poznávání je již za námi a přichází více akce, napětí, intrik a překvapení. Rozhodně nečekejte nudu po většinu knížky a všechnu akci v posledních pár kapitolách. Tentokrát jsou nečekané zvraty a dobrodružství tak nějak plynule rozprostřeny do celé knihy, takže jako celek působí hodně kompaktně. Jsem moc rád, že nakladatelství Jota tuhle dobrodružnou fantasy sérii vydává a už nyní se těším na třetí díl, který v originále vyjde na jaře příštího roku. Pokud máte rádi filmy jako Muži v černém a nebo prostě jen svět plný originální fantazie (jako například v sérii Nikdyuš), pak je pro vás Amari Petersová a její příběhy v knihách Amari a Noční bratři a Amari a Velká hra tou pravou volbou.

Název: Amari a Velká hra
Původní název: Supernatural Investigations #2: Amari and the Great Game
Autor: B. B. Alston