Dobrodružné Fantasy Knižní klub Recenze Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela

Recenze: Válečník (Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela 5)

Vzpomínáte si na sérii Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela? Přináším vám recenzi na Válečníka – pátý díl této fantasy série Michaela Scotta.

Pokusím se sérii obecně přiblížit těm z vás, kdo o ní zatím neslyšeli. Dvojčata Josh a Sofie Newmanovi se dostávají do víru magických událostí, když se v San Francisku objeví starobylé bytosti. Věštba, která prorokuje, že jedno z dvojčat má svět přivést do záhuby a druhé ho má zachránit. Postav se objevuje stále více a více, nejčastěji se jedná o známé postavy napříč historií a různými mytologiemi – Niccolo Machiavelli, Saint-Germain, Hekaté, William Shakespeare, Johanka z Arku, Bastet, Isis, Osiris, Billy the Kid, Mars, Prométheus a mnoho mnoho dalších.

Nějakým zvláštním způsobem Josh najednou poznával všechny tvory, kteří tu spali v celách: irský skřítek, oni, bubák, trol, huldra, minotaur, americký či indický upír.

Svět v sérii Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela funguje na základě aury každé bytosti, která ovládá magii. Každá aura se může vyčerpat a také má svou specifickou vůni či zápach, která je pro každého jedinečná. Největší výhodou celé série je krátký časový úsek, na němž se odehrává. Každý díl totiž pokrývá pouze jeden až dva dny, ale i přesto se děj nevleče a pořád se něco děje. Navíc jsou kapitoly krátké a na konci každé je malý cliffhanger, tedy lákání na tu další. Jenže je příběh vyprávěn z různých míst, takže se mezi jednotlivými dějovými linkami přeskakuje a to vás ještě více popohání ve čtení.

Myslel, že vidí opici, ale když se jeho oči přizpůsobily tmě, zjistil, že tvor má sice hlavu opice, ale proužkované tělo mývala, nohy tygra a místo ocasu se na zemi kroutil dlouhý černý had.

Příběh, jaký Michael Scott v celé sérii vystavěl, je prostě velmi zajímavý. Pokud však neznáte dobře historické osobnosti nebo postavy napříč mytologiemi, pak se asi nebudete vůbec orientovat a může vám to celé připadat jako velký chaos. Já si to ale velmi užil. Chválím také překlad Zuzany Fišerové, i když určité výrazy či jména by šly přeložit lépe. Třeba takový Osiris by mohl být spíš Usirev, ale jedná se o drobné a nepříliš podstatné detaily. Velice mě překvapilo, že i když jsem sérii četl před nějakými 8 lety, možná ještě dříve, tak se mi podařilo se v ději a postavách ani po tak dlouhé době neztratit, když jsem pokračoval s pátým dílem Válečník, tedy navázal jsem tam, kde jsem minule skončil. Již nyní ale vím, že poslední šestý díl Kněžka zařadím na seznam k přečtení velice brzy, protože se nemůžu dočkat, až zjistím, jak celý příběh skončí. A vám doporučuji si tuhle sérii přečíst, protože je to velice originální. Dnes již asi neseženete v knihkupectvích, ale spíše v antikvariátech nebo knihovnách. Děkuji nakladatelství Knižní klub za to, že se před lety rozhodlo tuto sérii vydat, protože se nejen skvěle čte, ale jedná se také o nádhernou ozdobu mé knihovny. Nádherné obálky a celá série v knihovně vypadá krásně pestrobarevně, uznejte sami na fotografii níže.

Název: Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela 5: Válečník
Původní název: The Secrets of the Immortal Nicolas Flamel #5: The Warlock
Autor: Michael Scott