Hra o dědictví Recenze YOLI Young Adult

Recenze: Hra o dědictví (Hra o dědictví 1)

Jarní novinkou nakladatelství YOLI je tato kniha plná tajemství okolo dědictví bohatého miliardáře. Čím si ho mladá Avery zasloužila?

Nastínit děj knihy Hra o dědictví není až tak složité. Mladá a chudá Avery Grambsová jednoho dne zjistí, že zdědila téměř celý majetek zesnulého miliardáře Tobiase Hawthorna. Jenže ona ho vůbec neznala a proto nemá nejmenší tušení, proč takové jmění odkázal ve své závěti zrovna jí. Navíc je tu jeho rodina, především pak čtveřice mladých a pohledných vnuků, která získala v závěti jen zlomek všech peněz či majetku. A tím se roztáčí zajímavý kolotoč nečekaných událostí, když se Avery a mladí Hawthornovi snaží přijít na to, proč je dědičkou právě Avery. A některá překvapení si pro nás autorka schovala až do posledních stránek knihy.

Ten klokot. TEN CUMAK ZASTLANEJ AT SE POBERE DO VEJSKY A TAHNE DO MAJZLIKU.

Hra o dědictví je napsaná velice čtivě, což je velké plus. Napomáhají tomu také krátké kapitoly, které jen výjimečně mají více než 4 strany. Máte tak pocit, že se s každou kapitolkou posouváte dál a dál. Díky kromě samotné autorky Jennifer Lynn Barnes zaslouží rozhodně i Veronika Volhejnová, protože její úkol nebyl snadný. Různé rébusy a šifry bylo potřeba zakomponovat do děje tak, aby vše dávalo smysl. Mimo to byl určitě překladatelský oříšek, když Averyina kamarádka Max v smskách nebo hovorech používala místo sprostých slov jakési automatické opravy, aby ji neslyšeli její rodiče. Pár příkladů uvádím i zde v ukázkách z knihy. Když už jsme u toho děkování, tak rozhodně je na místě poděkovat nakladatelství YOLI. Jednak za to, že k nám do Česka tuto knihu přinesli, ale také za zachování originální obálky, na jejíž české verzi spolupracovali i s původní ilustrátorkou.

“Když už mluvíme o Jamesonovi,” změnila Thea taktiku, “je zjevně nešťastný jak šafářův dvoreček a odhadla bych, že za to můžeme vděčit tobě.”

Hra o dědictví je prvním dílem z plánované trilogie a druhého dílu bychom se mohli v češtině dočkat již letos na podzim, zatímco v angličtině vychází závěrečný třetí díl již letos v létě. Doufejme tak, že se sérii u nakladatelství YOLI bude dařit a dočkáme se série kompletní. Rozhodně si to zaslouží, protože se jedná o zajímavý námět, který se podařilo zpracovat do velmi příjemné podoby a ačkoliv je v knize přítomná i romantika, není to hlavní zaměření a tentokrát je spíše na vedlejší koleji. Hlavním tématem jsou záhady, tajemství a obrovská suma peněz.

Název: Hra o dědictví 1: Hra o dědictví
Původní název: The Inheritance Games #1: The Inheritance Games
Autor: Jennifer Lynn Barnes