LGBT Recenze The Majestic Lions

Recenze: On the Pitch (The Majestic Lions 1)

MM romance většinou najdeme v hokejovém prostředí, ale tahle novinka je z prostředí anglického fotbalu.

Hlavními hrdiny knihy On the Pitch (Na hřišti) jsou fotbalisté Kyle a Mark, kterým je něco přes 20 let a jsou nejlepší přátelé už od školy, takže se dobře znají i jejich rodiny. Oba kluci ale postupně zjišťují, že jeden ke druhému cítí i hlubší city, než jen obyčejné přátelství. Začnou se sžírat nejistotou, že ty pocity jsou jen jednostranné a v podobnou dobu si začnou procházet svým coming outem. A to není v prostředí fotbalu nic snadného. Jak to dopadne? A co na jejich coming out a potenciální vztah řeknou jejich rodiny a spoluhráči z liverpoolského fotbalového týmu?

I really don’t want to jeopardise our friendship by telling him how I feel. It would destroy me if that happened. He’s my best friend. My partner in crime. He’s my happiness when I am sad. He’s the light of my life.

Mladý britský začínající autor Michael Mabel přichází se svým plnohodnotným literárním debutem. Kniha On the Pitch je první knihou ze série The Majestic Lions, ve které sledujeme fotbalisty z Liverpoolu. V dalších dílech se setkáme s některými postavami, které v této knize byly vedlejší. Michael Mabel dosud vydal pouze krátkou novelu Two Hearts, One Business, kterou plánuji později v letošním roce také číst, takže i na ni zde brzy najdete recenzi.

I truly am the luckiest man in the world. And it’s all because of him.

I love this man with all my heart. He is the best thing that has ever happened to me, and I will cherish him for the rest of my life.

Kapitoly v knize On the Pitch se střídají z pohledu Kylea a z pohledu Marka, takže se vždycky dozvíme pohled obou dvou na celou situaci. Kapitoly jsou krátké, takže se knížka čte rychle a příběh se posouvá dál. Zpočátku se může zdát, že je postup pomalejší, ale po přečtení dává tempo příběhu smysl. V první půlce nečekejte žhavé erotické scény, na ty si musíte počkat až později, až za sebou budou mít kluci svůj coming out a vyznají si své city. Ale pak to stojí za to. Kniha se četla úplně sama a příběh byl až naivně romantický s nádechem klišé, ale k tomuhle příběhu a žánru se to nesmírně hodilo. Stejně jako šťastné konce, které v tomto žánru najdeme téměř vždycky. Příběh ale není jen pozitivní, protože se také objeví náznaky homofobie, které k fotbalovému prostředí asi ještě nějakou dobu budou patřit a které často přichází z naprosto nečekaných míst. A z ještě nečekanějších důvodů.

“I see you’re liking the hunks on the beach,” I point out.
“Hey, you said to me back at the hotel, that as long as I park in the correct spot, you don’t mind where I get my motor running.”
“That I did. And tonight, I hope you park that again in me,” I say and nod my head to his dick.

Co se týče sportovních romancí, tak v běžné literatuře najdeme různé sporty, ale v podžánru MM romancí už je značná převaha hokeje. Právě proto je prostředí fotbalu příjemným osvěžením a doufám, že se takových fotbalových MM romancí objeví ještě víc, nebo nějaké jiné sporty. Jisté máme to, že Michael Mabel napíše ještě další díly této série. A možná i něco víc. Do té doby si však musíme vystačit s tím, co máme. A proč ne zrovna tuhle žhavou novinku On the Pitch, která vychází již 25. ledna a můžete si ji jako eknihu koupit na Amazonu. Bude dostupná i v papírové podobě. A kdo ví, třeba se této novinky brzy ujme některé české nakladatelství a kniha se tak dostane u nás mezi širší čtenářskou veřejnost. Ne každý totiž ovládá tak dobře angličtinu, ale v případě této knihy se není čeho bát, protože angličtina je snadná a knihu tak zvládne přečíst i ten, kdo nemá se čtením v angličtině takové zkušenosti. Já si moc vážím příležitosti recenzovat tuhle knihu ještě před jejím vydáním, protože jsem ji dostal v elektronické podobě k recenzi přímo od autora. Osobní kontakt s autorem je něco, čeho si vždy vážím, o to více, když se jedná o autora zahraničního. Věřím, že to není jen jednorázová spolupráce, ale že bude i příležitost zrecenzovat další chystané díly ze série The Majestic Lions, které v budoucnu Michael napíše.

This is love, and I am fortunate to experience it like this and it’s all thanks to him. My soulmate. My life partner. My best friend.

Název: On the Pitch (The Majestic Lions #1)
Autor: Michael Mabel