Hra o dědictví Recenze YOLI Young Adult

Recenze: Odkaz Hawthornů (Hra o dědictví 2)

Jak se podařilo Jennifer Lynn Barnes pokračování úspěšné Hry o dědictví?

Jelikož je Odkaz Hawthornů druhým dílem ze série, může se stát, že v ukázkách či názorech může padnout nějaký spoiler. Recenzi na první díl Hra o dědictví najdete ZDE.

Odkaz Hawthornů pokračuje tam, kde Hra o dědictví skončila a pátrání dědičky multimilionáře Hawthorna Avery Kylie Grambsové tak pokračuje. Avery během svého pátrání spolupracuje i nadále se čtyřmi bratry Hawthornovými – Jamesonem, Graysonem, Xanderem a Nashem. Nachází stále nová a nová fakta, která přímo neodpovídají na nezodpovězené otázky, ale mnohdy vyvolávají otázky nové. I tak se ale daří posouvat děj dále.

„Takže abych to shrnula,“ řekla Max, „mrtvý strýček není mrtvý a možná je to tvůj otec. Sexy kluci jsou taky trága, kdekdo po tobě něco chce a ženská, co se tě pokusila zabít, kuká tvýho otce?“

Moc nových postav si pro nás autorka Jennifer Lynn Barnesová v druhém díle nepřipravila, ale není to vůbec na škodu, alespoň se můžeme v příběhu lépe orientovat. Za plus považuji přítomnost Averyiny kamarádky Max, o které jsme v prvním díle pouze slyšeli v telefonních hovorech a sms zprávách. Navíc stejně jako v prvním díle dodává potřebnou špetku humoru celé knize. Překlad je i v druhém díle konzistentní, stále jej má ve svých rukách zkušená Veronika Volhejnová. Její práce i zde zůstává podobně náročná jako u prvního dílu, ať už jde o překlad různých říkanek, hádanek nebo rébusů.

„Někteří lidé jsou chytří. Někteří lidé jsou dobří.“ Otevřel oči a položil mi ruce na ramena. „A někteří jsou oboje.“

Styl psaní mi velmi sedí, především v kombinaci s krátkými kapitolami. Jediná nevýhoda je, že je potřeba si počkat na třetí díl. Doufejme, že se ho dočkáme již v roce 2023 v českém překladu. Autorka dokonce vydala ještě čtvrtou knihu a uvidíme, jestli se bude jednat o regulérní pokračování či doplňkovou knihu. Ať tak, či onak, budeme doufat, že i téhle knihy se od nakladatelství YOLI dočkáme. Protože druhý díl ze série byl ještě o kousíček lepší než díl první, což nebývá u sérií příliš časté. Takže uvidíme, co s tímto trendem udělá třetí díl.

Název: Hra o dědictví 2: Odkaz Hawthornů
Původní název: The Inheritance Games #2: The Hawthorne Legacy
Autor: Jennifer Lynn Barnes