Audioknihy Dystopie Host Recenze Sci-Fi Sklenařská série / Naslouchač / Nasterea de venin

Recenze: Naslouchač a Faja + Audiokniha

Audioknihy získávají v posledních letech stále větší a větší oblibu. Mezi ty nejpovědější lze zařadit i sérii Naslouchač.

Na začátku bych rád připomenul samostatné recenze na knihy Naslouchač a Faja. V této dvojrecenzi se budu věnovat pouze oběma audioknihám.

Tahle série rozhodně patří mezi to nejlepší, co jsem v posledních letech měl možnost přečíst. Velkou radost mi tak dělá i to, že se jedná o dílo české autorky Petry Stehlíkové. A když začaly vycházet i audioknihy, mé nadšení dosáhlo vrcholu. Jako interpretku totiž Audiotéka zvolila Jitku Ježkovou a myslím si, že nemohla vybrat lépe.

Jitka Ježková je známá česká herečka a především také dabérka. Jejím hlasem promlouvá mnoho slavných hereček, z nichž nejčastěji je to Kate Winslet. Jitku Ježkovou jsme mohli vidět po boku Martina Písaříka také jako průvodkyni cestopisným pořadem Bedekr na České televizi. Volba Jitky Ježkové je logická, jelikož je příběh vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky Ilan, která v průběhu série roste a postupně dospívá. Jitka dokáže všechny její nálady a emoční výlevy zahrát, jako kdyby se jednalo o divadelní hru. Mimo Ilan ale Jitka perfektně zvládá všechny mužské role, kterým dodává potřebnou tvrdost v hlase – zde mám na mysli především Kapitána a zbylé členy Pětadvacítky. Obzvláště ve Fajovi pak Jitka dodává potřebnou přísnost v hlase i postavě senátorky Kozlowské, o které, věřím, v dalších dílech série ještě usylšíme.

Po technické stránce je celá audiokniha zpracována velmi kvalitně. Jelikož knihy nemají názvy kapitol, ale pouze čísla, tak mezi kapitolami je použit vždy zajímavý hudební předěl, který má temně futuristický nádech, což skvěle pasuje právě k tématu sci-fi dystopie, kterou série Naslouchač rozhodně je. Když narážím na technickou stránku, tak je ještě jedna věc, která si zaslouží pochvalu, a tou je výslovnost cizích slov a jmen, kterých je v celé sérii nespočet. Je vidět, že Jitka svou práci na audioknize rozhodně nezanedbala a jak se Jitka svěřila před vydáním audioknihy ke třetímu dílu Nasterea, sama si sérii a Ilan oblíbila. To je pak vidět, resp. slyšet, i na konečném výsledku. Video můžete vidět i zde v této recenzi.

Sečteno a podtrženo – audioknihy Naslouchač a Faja jsou stejně skvělé jako knihy samotné a původní dílo vyšperkovávají. Rozhodně mohu doporučit obě verze a v případě třetího dílu Nasterea již audio vyšlo souběžně s papírovou knihou, což je známka toho, že se jedná o žhavý titul i v audio verzi.

Název: Naslouchač / Faja
Autor: Petra Stehlíková
Čte: Jitka Ježková