CooBoo Dobrodružné Recenze York

Recenze: Mechanický duch (York 2)

Podruhé se vracíme do futuristické verze New Yorku! Jaká dobrodružství čekají na trojlístek ústředních hrdinů?

Pokud jste ještě neviděli, tak doporučuji začít tím, že se podíváte na moji recenzi prvního dílu ze série York, který nese název Stínová šifra. Druhý díl totiž navazuje tam, kde ten první skončil. Naši hrdinové Tess, Theo a Jamie se přestěhovali do svých nových domovů poté, co byl jejich původní bytový dům zničen. Stále se ale snaží rozluštit starou yorskou šifru sourozenců Morningstarových. Co to pro nás znamená? Opět se můžeme těšit na spousty hádanek a záhad, které se postupně daří vyluštit, ale vždy je nahradí nějaké nové, které si zasluhují naši pozornost.

Kdysi by na to byl pyšný. Konečně je z něho expert! Jenže teď se jako expert necítil. Spíš jako osamělý hrášek ztracený ve smetanové omáčce.

Laura Rubyová má skvělý styl psaní a je výborná vypravěčka, což v českém překladu podporuje taktéž překladatelský tandem Hany Netušilové a Kristýny Vyhlídkové. Překlad druhého dílu je zpracován v dokonalé harmonii s prvním dílem, takže máte pocit, že pokračujete v té samé knize. Na scénu ale přichází nové postavy, které jistě budou důležité i v závěrečném díle této série. Příběh je totiž vyprávěn ve třetí osobě, ale z pohledu různých postav, někdy i takových, u kterých byste to rozhodně nečekali.

Theo nesnášel vymýšlení historek – na ty byla odbornice Tess. Jenže ta zatím mlčela, žádné vysvětlení ani nápad. A Jamie byl úplně pohlcený špičkováním mezi šifraři, nebo tak alespoň vypadal.

Příběh knihy Mechanický duch plyne svižně dál a dál a vy si velice brzy uvědomíte, že je již konec a potřebujete nutně závěrečný třetí díl. To byl i můj pocit, obzvláště po závěru knihy, který byl podobně jako v případě prvního dílu Stínová šifra dost napínavý. Nezbývá než doufat, že si tahle middle grade steampunková sci-fi série z New Yorku alternativní budoucnosti najde dostatek čtenářů na to, abychom se dočkali posledního třetího dílu, který nese název Hvězdná mapa (nebo chcete-li Mapa hvězd). A byla by to škoda nejen kvůli zajímavému příběhu, ale také kvůli podmanivým obálkám, které tahle série v českém vydání u nakladatelství CooBoo má stejné jako její anglický originál.

Název: York: Mechanický duch
Původní název: York #2: The Clockwork Ghost
Autor: Laura Ruby