CooBoo Dobrodružné Recenze York

Recenze: Stínová šifra (York 1)

Pokud máte rádi dobrodružství a pátrání, pak je pro vás York: Stínová šifra to pravé čtení.

Úvod do příběhu je rychlý – představuje nám totiž kousek z historie, polovinu 19. století, kdy dvojčata Morningstarrova začala pracovat na rozvoji New Yorku. V současnosti pak sledujeme dvojčata Thea a Tessu, kteří bydlí se svou rodinou v jednom z domů, které tato významná dvojčata nechala postavit. Po jejich zmizení však zůstala jen tajemná šifra, kterou se zatím nikomu nepodařilo rozluštit. V okamžiku, kdy však má být jejich dům zbořen, se společně s Jaimem rozhodne Theo i Tessa, že šifru vyluští, aby se nemuseli stěhovat.

“Říkali jste, že tuhle rastafariánskou šifru…”

“Rosenkruciánskou,” opravil ji Theo.

“Tuhle řeč teček,” pokračovala paní Cruzová,” používali hloupí muži v hloupých spolcích.”

Autorce Lauře Rubyove se podařilo vystavět zajímavý svět a poutavý příběh, který si rozhodně zamilují všichni příznivci filmů Lovci pokladů nebo Šifra mistra Leonarda. Když o knize přemýšlím s odstupem, nemohu najít nic, co bych měl vytknout. Za mě je plus i to, že hlavním žánrem je víceméně dobrodružství s nádechem steampunku a naopak zde chybí romantika. Různé hádanky a šifry, které se v knize objevují, jsou zajímavé a líbí se mi i následné cestování napříč městem. K tomu v knize nechybí i hezky zpracovaná mapa.

“Zdravím, slečno Sparksová,” pozdravil Theo.

“Slečno Sparksová, slečno Sparksová, komu říkáš slečno Sparksová? Já jsem přece Imogen, ty rarášku jeden,” popadla ho do náruče. “A ty taky!” objala Tess. Pak se otočila k Jamiemu. “A kdopak je tenhle pěkný mladík?”

“Jaime Cruz, paní.”

“Nejdřív slečna, teď zas paní – vy mě zabijete děcka.”

Když už jsme byli u hádanek, tak je třeba pochválit také překlad, za nímž stojí duo Hana “Hanetka” Netušilová a Kristýna Vyhlídková. Jejich práce rozhodně nebyla nijak lehká právě ve spojení s verši a hádankami nebo skrytými významy. Příběh skončil otevřeně a já jsem již nyní zvědavý, co si autorka pro ústřední trio připravila i do dalších dvou dílů trilogie. Druhý díl by měl u nás vyjít již v létě v nakladatelství CooBoo, doufejme, že třetí na sebe nenechá dlouho čekat. Rozhodně se v případě Stínové šifry jedná o oddechovou četbu, která vás chytne a nepustí. A po jejím dočtení budete nutně potřebovat pokračování, což naštěstí nebude dlouhé čekání.

“Musíme to zjistit, ale budeme k tomu potřebovat ještě něco dalšího. A nebude vůbec snadné to získat.”

“A co?” zeptal se Jaime.

“Klíče tvý babičky.”