CooBoo LGBT Recenze Srdcerváči

Recenze: Letos v zimě

Alice Osemanová napsala ke komiksové sérii Srdcerváči i několik doprovodných novel. Jednou z nich je i Letos v zimě.

Pokud by vás zajímal můj názor na Srdcerváče jako takové, tak recenze na prvních 5 dílů komiksů najdete na blogu ZDE. Kam vlastně z dosud vydaných dílů komiksů zapadá novela Letos v zimě? Tu bychom mohli zařadit cca do poloviny čtvrtého komiksu. Děj se odehrává o Vánocích po Charlieho návratu z léčebny, kde byl kvůli poruše příjmu potravy a sebepoškozování. Nejedná se však o komiks, ale o klasicky psanou knihu, která je rozdělená na tři části. Každou z nich vypráví jeden ze sourozenců Springových. Začne Charlieho sestra Tori, následuje Charlie a na konci nám kousek příběhu vypráví i jejich mladší bráška Oliver. Co do obsahu děje, tak se můžete těšit na velké rodinné vánoční sešlosti u Springů i u Nelsonů a také drama v podobě vyzvídání od příbuzných, což Charliemu nedělá dobře. Když je ale s Nickem, je všechno snazší. Na tuto novelu pak volně navazuje samostatná kniha Solitaire, kde je v hlavní roli právě Charlieho sestra Tori.

Hrozně málo lidí umí trefit zlatou střední cestu. Ta přitom není vůbec těžká. Jen tu prostě pro toho člověka být. Pomáhat, pokud je to potřeba. Být chápaví, i když třeba skoro nic nechápete.
„Dík,“ špitnu a lehce Nicka políbím.
Nick umí zlatou střední cestu skvěle.

Text byl opravdu kraťoučký, ale moc se mi líbilo, že tohle období, které bylo v komiksech jen zmíněno, se dočkalo alespoň téhle podoby, za to patří Alice Oseman i nakladatelství CooBoo dík. Překlad zůstal stejně jako u komiksů v rukách Romany Bičíkové, což bylo jedině dobře, protože vše působilo nenásilně a stejně jako jsme byli zvyklí při čtení komiksu. Nebyla by to Alice Oseman, aby si neodpustila nějaké ilustrace, takže i ty tady samozřejmě najdete. Vlastně je to takové milé pohlazení po duši, které by nemělo uniknout žádnému fanouškovi Srdcerváčů. Já jsem rád, že se k nim od letošního roku můžu také řadit a těším se na každé další příběhy, které nám Alice Oseman ještě naservíruje. V pořadí tu také mám ještě druhou podobnou novelu s názvem Nick a Charlie, která se už odehrává později, přibližně rok od konce pátého komiksového dílu. Ale o tom si povíme něco víc zase jindy…

Název: Letos v zimě
Původní název: This Winter
Autor: Alice Oseman