Alchymistova šifra Detektivky Dobrodružné Fragment Historické Recenze

Recenze: Alchymistova šifra (Alchymistova šifra 1)

Londýn, druhá polovina 17. století, záhadné vraždy lékárníků… Společně s akcí, nejednou záhadou a šifrou to vše najdeme v této knize z produkce nakladatelství Fragment.

Na první pohled jen další obyčejná kniha pro mládež, která by se možná dala zařadit mezi dobrodružnou literaturu. Mladý lékárnický učeň Christopher Rowe se obratně pohybuje zákoutími Londýna z druhé poloviny 17. století. Nezřídka je mu po boku i jeho nejlepší přítel Tom – syn místního pekaře. V poslední době se však začnou městem šířit zvěsti o tajemném Archandělově kultu, který vraždí místní lékárníky. Má se Christopher bát i o svůj život? Nebo o život svého mistra Benedikta Blackthorna?

Kývala se mu hlava, jako by se nedokázal soustředit. Viděl toho ale dost. Pozvedl nůž. Vtom to přišlo. Mým zorným polem se mihl váleček na těsto. To je sen, pomyslel jsem si. Třešňově červený váleček byl dlouhý jako paže a silný jako kmen stromu.
Děj rychle nabírá nečekané obrátky, objevují se šifry, které Christopher musí rozluštit, aby objasnil nejednu záhadu. Že se to zvrtne v odhalení obrovského spiknutí a kniha tak získá až nádech historické detektivky, v tu chvíli čtenář ještě netuší. A to je na celé knize to nejlepší. Konečný výsledek od téhle knihy čtenář totiž na samotném začátku neočekává, a to je jedině správně.
Mladík si vytáhl oštěp z rány a teď si tiskl k břichu ruce, aby mu nevyhřezávala střeva. Plakal.
Za zmínku rozhodně stojí také grafické zpracování knihy, které má na svém kontě ilustrátorka Olga Zakis, která svým rukopisem vtiskla jedinečný design knižním sériím autorky Natalji Ščerby – např. Časodějové. Ty v tomto původním vydání také přineslo na český trh nakladatelství Fragment. Při volbě ilustrátorky a autorky grafického designu pro Alchymistovu šifru tak nemuselo nakladatelství chodit daleko. Jedná se ale o první knihu, kterou Olga Zakis v Česku takto ilustrovala (a nejde o převzetí původních ilustrací jako u Časodějů). Nemluvíme zde pouze o obálce, ale také o úvodu a závěru každé kapitoly, čísla stránek a dalších symbolů, kterými je kniha protkána – inu, jedná se o svět lékárníků a alchymistů. Bez debat je toto prvek, který opět Alchymistovu šifru posouvá o několik úrovní výš.
Tři další střely hvízdly kolem, jedna rozbila sklo, dvě se zakously do kamene. A dvě našly cíl. Jednomu vojákovi vybouchlo koleno a muž se skácel k zemi. Oko druhého vojáka se proměnilo v rudou kaši.

Kniha ve stylu Lovců pokladů nebo Šifry mistra Leonarda pro mladší čtenáře je příjemnou a oddechovou četbou. Rozhodně si zaslouží pozornost a uvidíme, co si pro nás Kevin Sands připravil v dalších dílech ze série. Druhý díl chystá nakladatelství Fragment na konec června a ponese podtitul Znamení moru. V něm na Christophera čeká složitý úkol – najít lék na jednu z nejčastějších středověkých nemocí – mor.

“Neukradl jsi ten koláč z tátova pekařství?” Tomovi se podařilo nasadit uražený výraz. “Jistěže ne.” “Vážně?” “No… možná jsem si ho tak trochu vypůjčil.” “Vypůjčil? Budeme ho vracet?”
Název: Alchymistova šifra 1: Alchymistova šifra
Původní název: The Blackthorn Key #1: The Blackthorn Key