Fantasy Fragment Recenze Země příběhů

Recenze: Země příběhů – Speciální průvodce

Série Země příběhů je již za námi, ale Chris Colfer se rozhodl, že potěší své fanoušky takovou menší encyklopedií postav a míst ze světa těchto knih a doplní je i o pár zajímavostí. Co všechno tedy tento speciální průvodce přináší?

Pojďme začít s tím, co vlastně od knihy očekávat. Jedná se o přehlednou encyklopedii. Najdete v ní všechny postavy na straně dobra i na straně zla, ale také jednotlivá království, říše a místa, která během celé série hrdinové navštívili.

Mimo to ale v knize najdeme také dvě krátké bonusové kapitoly, které zapadají do děje celé série, nebo rozhovor Matky Husy, která zpovídá Chrise Colfera. Hodně prostoru v průvodci dostávají různé návrhy obálek, obrázky od fanoušků nebo vysvětlení některých skutečných předobrazů vybraných postav. V neposlední řadě pak Chris také dává svým čtenářům rady, které by mohli využít, kdyby se chtěli také stát spisovateli.

Je jedině správně, že i tuto doplňkovou knihu přeložila Veronika Volhejnová, která stojí za překladem celé série Země příběhů a je třeba ji náležitě pochválit, protože udržela konzistenci terminologie napříč všemi díly. Jak je často vše skryto za jménem autora, tak na překladatele se občas pozapomíná. Právě proto rád vyzdvihuji ve svých recenzích právě překladatele, protože se určitě nejdená o lehkou práci. Obzvlášť pokud se to týká pohádek, které jsou známé v různých verzích napříč zeměmi. Zde pak přichází na řadu vlastní invence a kreativita, kterou Veronika Volhejnová nešetřila a dobře udělala. Dalším takovým je ale ilustrátor Brandon Dorman. Ten ilustroval obálky všech šesti dílů a také připravil mapy a plánky, které jste ve všech dílech mohli vidět na předsádce. Mimo to připravil malé ilustrace k jednotlivým kapitolám a právě o těchhle mini ilustracích se v průvodci Chris také zmiňuje. Zde se ale obecně Brandon Dorman vyřádil ve velkém, protože měl prostor, aby se dostaly na řadu i postavy, které například nebyly u kapitol nebo na obálkách. A klobouk dolů – tyto ilustrace jsou opravdu překrásné, protože jsou plně barevné a na křídovém papíře, což kvalitu průvodce zase posouvá ještě výš.

Sečteno a podtrženo – tento speciální průvodce ocení sice především fanoušci série Země příběhů, ale potěší i oko neznalého čtenáře. A třeba právě tento krásný barevný průvodce přivede nějaké nové čtenáře ke Chrisi Colferovi. A byl by to správný čas, protože letos v létě se chystá v nakladatelství Fragment k vydání nová kniha, která začíná novou sérii. Těšíte se na ni tak jako já? Bude to rozhodně super léto!

Název: Země příběhů – Speciální průvodce

Původní název: The Land of Stories: The Ultimate Book Hugger’s Guide
Autor: Chris Colfer