Comics Centrum Fantasy Horor Komiks Recenze Zámek a klíč

Recenze: Vítejte v Lovecraftu (Zámek a klíč 1)

Po nějaké době jsem se opět pustil do komiksu. A sáhl jsem po sérii Zámek a klíč, kterou napsal Joe Hill.

Příběh se jeví od začátku docela dramaticky, nechybí nějaká ta krvavá vražda a přepadení, které se rychle přesouvají do roviny pronásledování. Tím, že je příběh protknutý nadpřirozenem, tak se právě mísí téma thrilleru či hororu s fantasy a výsledkem je tenhle super komiks. Jelikož se jedná o první díl ze šestidílné série, je mi zcela jasné, že je to pouze brána do celého hlubšího příběhu, který nám bude předložen v dalších pokračováních.

Celá myšlenka používání klíčů k otevření dvěří a podle toho, jaký klíč k otevření dveří použijete, takovou speciální vlastnost otevřený průchod dostane, je z mého pohledu neskutečně originální. A tenhle příběh od Joea Hilla se snoubí ruku v ruce s poutavými kresbami Gabriela Rodrigueze. Nu a jako třetí sudičku tohoto díla můžeme u nás považovat překladatele Jana Kantůrka. A to by bylo, aby se dílu, za nímž stojí takováto silná trojka, nedařilo.

Komiksové sérii Zámek a klíč se obecně velice dobře daří, ostatně svědčí o tom také seriálové zpracování na Netflixu, ke kterému jsem se zatím nedostal a chci si ho pustit až po přečtení celé série. Ale zase takovou adaptaci nezíská jen tak nějaké dílo. V Česku tyto komiksy vydalo nakladatelství Comics Centrum a kromě šesti jednotlivých svazků je možné sérii sehnat i v kompletním vydání v jednom velkém omnibusu.

Já si první díl série Zámek a klíč s podtitulem Vítejte v Lovecraftu vypůjčil a přečetl z knihovny a již nyní si jsem jistý, že někdy během léta najednou dočtu i zbylých pět dílů, protože mi to nedá a jsem zvědavý, kam se může ještě tenhle příběh posunout. A pokud máte rádi netradiční a zajímavé komiksy, pak rozhodně se Zámkem a klíčem nesáhnete vedle.

Název: Zámek a klíč 1: Vítejte v Lovecraftu
Původní název: Locke & Key #1: Welcome to Lovecraft
Text: Joe Hill