LGBT Recenze

Recenze: Time to Shine

Kombinace vánočního čtení a MM romance? Přesně to přináší Time to Shine od Rachel Reid!

“I told you before, I could be anywhere next season. I could be traded this season. I don’t have a long-term contract like you do. I’m a golie who isn’t quite NHL-caliber. I go where I’m needed until no one needs me anymore.”
“I need you.” Casey sounded pathetic, but he didn’t care.

O čem je kniha Time to Shine, kterou bychom mohli do češtiny přeložit jako Čas zazářit? Hlavními hrdiny jsou dva hokejisté – Casey Hicks a Landon Stackhouse. Casey je v hokejovém týmu v Calgary už nějakou dobu a je místní hvězdou NHL, zatímco Landon přijel pouze jako záskok za zraněného náhradního brankáře. Oba se navzájem asi víc lišit nemohou – Casey je blonďák drobnější postavy, který pusu nezavře, jak je den dlouhý. Landon je naproti tomu vysoký tmavovlasý a tichý kluk, který toho opravdu příliš nenamluví a navíc působí hodně uzavřeně a introvertně. A jelikož Casey má v Calgary obrovský dům, kde žije sám, a Landon potřebuje na krátkou dobu svého pobytu v Calgary někde bydlet, Caseymu se podaří Landona přemluvit, aby bydlel u něj. A vůbec to není proto, že se Casey bojí tmy a samoty. Jak spolu budou tihle dva vycházet? A jak se bude dařit týmu Calgary Outlaws s Landonem v brance? A co teprve když přijde nabídka společně strávených vánočních svátků s rodiči obou dvou hokejistů?

“Probably my fault, mostly. I was very obviously crushing on you.”
That got him one of the most adorable shy smiles he’d ever seen. “You were?”
Casey nudged him. “I thought goalies saw everything. I’m fucking bananas about you, Stacks.”
“Oh.” Landon’s smile was twitching like it was deciding whether to grow larger or disappear completely. “I’m pretty bananas about you too.”

Já zatím z hokejových MM romancí četl jen sérii Him od Sariny Bowen a Elle Kennedy, takže nemám příliš s čím srovnávat, ale Time to Shine nemůže být od série Him odlišnější. Ať už porovnáme hrdiny obou knih, tak i co se týče množství sexu či žhavých scén nebo také toho, jak moc hokeje v knize najdeme. V sérii Him bych řekl, že byl hokej na vedlejší koleji, ale tady byl velkou součástí hlavní zápletky a i jsme se dočkali více detailů z některých zápasů či cestování do jiných měst. A i díky tomu se vlastně můžete dozvědět něco nového, co jste zatím z tohoto prostředí neznali.

“Just wondering, do you always come like a fire hose or what?”
Landon glared at him. “It’s a normal amount. Shut up.”
Casey waved a hand over his own chest and stomach and, oh, his neck. “No, dude. This is a fucking monsoon.”

Styl, kterým Rachel Reid knihu napsala, střídá úhly pohledu Caseyho a Landona, ale ne po celých kapitolách, ale klidně i jen po vybraných odstavcích, kdy někdy není okamžitě jasné, z kterého úhlu příběh pokračuje, ale bylo to zajímavé a dalo se na to docela rychle zvyknout. Pokud knihu vyhledáváte kvůli žhavým erotickým scénám, pak předem varuji, že si na ně budete muset nějakou chvíli počkat, na rozdíl od série Him, kde byly rozloženy relativně rovnoměrně.

“We can pay for the plate,” Dad offered.
“Oh my god, no,” Casey said. “I barely even use my dishes. Ask your son.”
“It’s true,” Landon confirmed. “I think he just ate food out of his hands before I moved in.”
Casey ruffled Landon’s hair. “Everything got better when you moved in.”

Původně jsem si myslel, že budu hodnotit okolo 80 nebo 90 %, protože v polovině knihy jsem měl pocit, že se pořád nic nedělo, to asi odpovídá stylu “slow-burn” romantiky. Tady jsme ale také věnovali více času poznávání obou kluků a jejich problémů, které jsou u každého z nich odlišné. Navíc mi přišlo i velice osvěžující, že Landon zpočátku nejevil žádné známky sexuální přitažlivosti, máme zde tedy náznaky asexuality, což se postupem času daří měnit a on se i otevírá svému okolí a přestává být tak introvertní jak byl na začátku knihy. Díky posunu v druhé polovině knihy, která mi přišla o hodně lepší než ta první, tak nakonec hodnotím krásnými 95 %., tedy 4,5 hvězdiček z pěti a uměl bych si představit si v budoucnu i pokračování tohoto příběhu. Pokud by však žádné nebylo, nic by se nestalo. Tak dobře se povedlo tuhle knihu napsat. A kdo ví, třeba se této knihy (a autorky) někdy v budoucnu chopí i nějaké české nakladatelství a Caseyho s Landonem přinesou také českým čtenářům. Do té doby však musí česká knihomolská komunita spoléhat pouze na své znalosti angličtiny. V případě Time to Shine to ale není žádné těžké čtení, takže možná ideální i pro ty, co si na čtení v angličtině tolik nevěří.

Casey laughed, then looped an arm around Landon’s neck, pulling him down for a kiss. “Don’t worry about it. It’s a me problem, anyway.”
“So I’m a problem?”
“Best problem I ever had.”